Peckanje u ocima?
(prestaro za odgovor)
alsh
2009-01-08 12:48:11 UTC
Ovo se poklopilo sa pocetkom dosta jake prehlade, pa ne znam da li moze biti
povezano zbog nadrazenih sluznica ili tako nesto?

Zbog posla provodim puno vremena za kompom (vec godinama), i od prije par
dana osjecam vise ili manje jako peckanje (pecenje) po ocima. Oci mi nisu
crvene, nema ispucalih kapilara i to. Prije bi se dogadjalo samo povremeno i
proslo bi nakon malo odmora, ali sad je dosta jace i i cak i kad sjednem na
kauc i gledam u tv isto mi smeta (sto prije nije bio slucaj).

Pretpostavljam da nisam jedini s ovim problemom, pa bih cijenio sve
prijedloge (umjetne suze? neke koje ne stvaraju ovisnost u oku pa da poslije
ne mozes vise bez njih, koje?) i razmatranja :)

Hvala.
Leclerc
2009-01-08 13:29:15 UTC
Post by alsh
[...]
Meni se negdje oko '97-'98 desilo nešto slično:

Počelo je s peckanjem, što se nakon par dana promijenilo u osjećaj
"pijeska u očima".

Nakon nekog vremena, više isam bio u stanju izoštravati kako treba; ako
bi čitao knjigu , i digao pogled na monitor, sve bi bilo mutno. Krajnjim
naporom volje, nakon nekog vremenskog intervala, uspoio bih slova na
monitoru, ali tada bi knjiga bila mutna....

Nakon cca mjesec dana (od prvih simptoma), vidno polje mi se počelo
sužavati tako da je sve osim "centralne trećine" postalo crno.....

U tom trenutku sam shvatio (priznao?) da vrag odnio šalu, i posjetio
liječnika. Ispostavilo se da nije bilo trajnih posljedica, te da se sve
svelo na premorenost očiju, u kombinaciji s neonom, i CRT monitorima.

Epilog je da sam preko 6 tjedana imao apsolutnu zabranu bilo kakvog
bavljenja računalima, čitanja i gledanja TV-a, te da sam morao naručiti
očale s antirefleksivnim slojem (naravno, zabrane se krše :). Uspio sam
se izboriti za kvalitetniji monitor (NOKIA), i mjesto blizu prozora.

Sve u svemu, i danas se bavim poslom vezanim za intenzivno korištenje
računala, bez ponavljanja gorenavedenih simptoma.

Moram priznati da ne znam zašto prije nisam zatražio pomoć, i nikako ne
bih volio da se to ponovi. Naravno, od tada nisam niti pomislio na
"umjetne suze" i slične stvari...

poydrav,
Tech
2009-01-08 17:59:09 UTC
svelo na premorenost oèiju, u kombinaciji s neonom, i CRT monitorima.
Jedno pitanje u svezi ovoga - jesu li po tvom saznanju bolji LCD monitori?
(mislim u smislu zdravlja ociju..)
Davorin Vlahovic
2009-01-08 19:19:17 UTC
Post by Tech
svelo na premorenost oèiju, u kombinaciji s neonom, i CRT monitorima.
Jedno pitanje u svezi ovoga - jesu li po tvom saznanju bolji LCD monitori?
(mislim u smislu zdravlja ociju..)
IMO, LCD-i su losiji od CRT-a jer se zamute prilikom skrolanja. Ne znam za
ostale, ali meni to ide poprilicno na zivce. Mozda netko ima drugacija
iskustva ili je to stvar LCD-a s kojima sam ja radio.
--
WARNING! Warp core breach sooner than you think!
-- Majel Roddenberry as Computer in ST:Voyager
no_name
2009-01-08 21:40:47 UTC
Post by Davorin Vlahovic
Post by Tech
[...]
WTF?!
Kako se zamute? Sad ce me opet razapeti svi, ali TN matrica koliko god bila
losa, to se ne dogadja. Kaj se tice texta, PVA je (po mojoj procjeni)
odlicna i takodjer se nista ne muti.
Moze li se znati koji monitor koristis i da li je DSUB u pitanju ili DVI-D?
2009-01-08 21:47:51 UTC
Post by no_name
Post by Davorin Vlahovic
Post by Tech
[...]
Hm, meni to zvuci kao prastari LCD s uzasno sporim refreshom pa dobivas
efekt razmazane slike pri skrolanju.

Inace, meni je LCD zakon.

Davorin Vlahovic
2009-01-08 21:55:01 UTC
Post by no_name
Post by Davorin Vlahovic
Post by Tech
[...]
Tekst koji se skrola se zamuti. Bez razlike bio to VGA tekst mod ili neka
uber wqxga. To mi radi probleme posto moram brzo pregledati brdo logova
ili skrolam neki source.

Ako si ikada imao gameboy ili hp 48/49/50 i dok si skrolao nesto brzo ne bi
mogao procitati to sto skrolas. Tako je otprilike i ovo.
Post by no_name
Moze li se znati koji monitor koristis i da li je DSUB u pitanju ili DVI-D?
Trenutacno sam na crt-u i nemam lcd-a u blizini, ali gotovo svi s kojima sam
radio su pokazivali tu manu. DSUB/DVI-D nema veze s time posto se preko istog
interfacea na crt-u slika ne muti.

Ne znam, pretpostavljam da ce to malo tko primjetiti posto sam se navikao
jako brzo citati s ekrana.
no_name
2009-01-08 22:11:23 UTC
Post by Davorin Vlahovic
Post by no_name
Post by no_name
[...]
Nikad vidio tako nesto, a i prvi put cujem. Ako je to, sto opisujes slicno
ili identicno gameboyu i hp 48/49/50, onda mi je to jaako cudno.
Na LCD-u sam i nikada se ne bi vratio na CRT, pa ni na Eizo CRT sa trinitron
cijevi.
No, sto god ljudi rekli, DSUB vs. DVI-D je razlika.
Davorin Vlahovic
2009-01-08 23:16:16 UTC
Post by no_name
Nikad vidio tako nesto, a i prvi put cujem. Ako je to, sto opisujes slicno
ili identicno gameboyu i hp 48/49/50, onda mi je to jaako cudno.
Je, dosta slicno.
Post by no_name
No, sto god ljudi rekli, DSUB vs. DVI-D je razlika.
Razlika je na visim rezolucijama kada povecanjem frekvencije signala pocne
pretvaranje kabla u kondenzator pa ti kvaliteta analognog signala pocne
degradirati. Ovo sto ja opisujem je identicno kako u obicnom tekst vga modu
tako i na visim rezolucijama, a toga nema na crt ekranima. Zakljucak gdje je
problem (bar za mene :) ) je ocigledan.
jpop
2009-01-09 10:41:26 UTC
In article <***@zeus.home.lan>, ***@zeus.home.lan
says...
Post by Davorin Vlahovic
Post by Tech
[...]
LCD je znacajno bolji za oci iz razloga sto mu ekran ne treperi nego je
osvjetljen konstantnim osvjetljenjem.

Glede zamucenja pri skrolanju, nabavi se LCD mladji od 5 godina i
problem rjesen.
Davorin Vlahovic
2009-01-09 22:13:36 UTC
Post by jpop
Post by Davorin Vlahovic
[...]
Tu se slazem.
Post by jpop
Glede zamucenja pri skrolanju, nabavi se LCD mladji od 5 godina i
problem rjesen.
Svi ti LCD-i su stari mozda godinu-godinu i pol.
Boris Vuletic
2009-01-09 16:20:29 UTC
Post by Davorin Vlahovic
IMO, LCD-i su losiji od CRT-a jer se zamute prilikom skrolanja. Ne znam za
ostale, ali meni to ide poprilicno na zivce. Mozda netko ima drugacija
iskustva ili je to stvar LCD-a s kojima sam ja radio.
I moj se isto zamuti kod skrollanja, a sasvim je nov a nije bas bio niti
skroz jeftin. To je sasvim normalno za LCD-e, meni puno vise smeta sto
je prikaz boja i kontrasta iritantno neprirodan za razliku od CRT-ova
(osim onih najlosijih)

Boris
no_name
2009-01-09 16:52:52 UTC
Post by Boris Vuletic
Post by Davorin Vlahovic
[...]
Zanimljivo da nitko nije napisao o kojem modelu se konkretno radi.
Pretpostavljam Samsung, Dell, LG i slicno kaj se na kile proizvodi i
prodaje.
Interesantno je i to da ljudi vode ovdje zustre rasprave o tome koje
napajanje je bolje, koja memorija ce dati 1 frame u sekundi vise u nekoj
igri, koji HDD je najbrzi, najpouzdaniji i najtisi, a monitor bez kojeg je
nemoguc input/output i direktno utjece na zdravlje, kao i stolica na kojoj
se grbite je zadnja rupa na svirali i uvijek se trazi nesto za do 2k kn.
Davorin Vlahovic
2009-01-09 20:10:23 UTC
Post by no_name
Zanimljivo da nitko nije napisao o kojem modelu se konkretno radi.
Nisam pamtio. Tko bi trosio vrijeme jos na to.
Post by no_name
[...]
Ok, ja cu za svoj novac kupiti CRT jer koji god LCD sam vidio zamutio se.
Posto mi proizvodaci ne salju svoje proizvode na testiranje, u ducanima bas
i ne pokazuju takve stvari (a koje sam vidio zamutili su sliku), a na ostalim
mjestima gdje sam ih gledao nemam utjecaja na to sto se kupuje niti za koliko.

Imam ja bolje pitanje; je li moguce da ti to jednostavno ne vidis, tj. da
postoje ljudi koji vide takve stvari i da za takve nisu lcd-i koji ne kostaju
kao omanji auto?
disco
2009-01-10 02:53:47 UTC
Post by Davorin Vlahovic
Imam ja bolje pitanje; je li moguce da ti to jednostavno ne vidis, tj. da
postoje ljudi koji vide takve stvari i da za takve nisu lcd-i koji ne kostaju
kao omanji auto?
nakon sto na crtu naviknes oci na 100hz vidis i stvari koje ne bi trebao
vidjet. cak ce ti i okulist rec da je nemoguce da ih vidis jer ljudsko
oko ne moze blabla... e pa moze! sve okuliste i znanstvenike treba
stavit par godina na 100hz pa ce skuzit da moze. :)
i sam sam imao taj problem kad sam prelazio sa crt na lcd + zamor ociju
prvih par dana zbog pozadinskog osvjetljenja lcda. kasnije ti se oci
naviknu/odviknu i nema problema. nakon nekoliko godina na lcdu i
izbjegavanja svega sto ima katodnu cijev vise ne primjecujem zamucivanje
kod scrollanja pa cak ni s iskljucenim vsyncom (je da vidim duple redove
texta no nisu zamuceni). neprirodno osvjetljenje smeta ako bas buljis u
bijelu pozadinu. izgleda kao da treperi ali ne kao sto to radi npr 60hz
na crtu nego puno visom frekvencijom. takav je bar feeling. izgleda
totalno drugacije nego kad gledas neki objekt u sobi osvjetljen obicnom
zaruljom. jednostavno kuzis da tu nesto ne stima samo je tesko
definirati sto tocno. mozda ima veze s tim da mi i neonke imaju slican
efekt. no ako si fokusiran na ono sto radis onda se ni ne primjecuje.
--
You are in a circular maze with a circumference of
41645828368445153753206778332530197557 meters.
no_name
2009-01-10 10:46:01 UTC
Post by disco
Post by Davorin Vlahovic
[...]
Ljudi svasta tvrde i kunu se da je to tako. Dosta toga ima u hifi svijetu.
Svaki od njih strahovito brani svoj stav.
Ja sam na poslu imao klijenta koji je tvrdio da okom vidi kako audio i video
nisu u sync-u. Kako je u konkretnom slucaju tolerancija bila 0.02 sekunde,
moze se reci da nije u syncu. Ali mi ne moze nitko reci da to vidi golim
okom. Na upit da li je izmjerio sa necim, pa ima konkretan podatak o kojem
redu velicine pricamo, te da li moze sa svojim okom odrediti da li je to +
ili -, nije imao odgovora, osim da vidi. Mislim, vide ljudi i bijele miseve.
Onaj tko precizno vidi sa okom sto se dogadjalo u 2 stotinke sekunde ili
manje bi trebao raditi na stazi F1 umjesto Tag Heuera. Uostalom, kako ti
ljudi gledaju televiziju uopce? :-) Mora da je frustrirajuce gledati
osvjezavanje :-)))
Post by disco
i sam sam imao taj problem kad sam prelazio sa crt na lcd + zamor ociju
prvih par dana zbog pozadinskog osvjetljenja lcda. kasnije ti se oci
naviknu/odviknu i nema problema. nakon nekoliko godina na lcdu i
Pozadisnko svjetlo je veliki problem na LCD-u. Jeftiniji modeli nemaju
nikakvu ili imaju losu kontrolu toga. I samo svjetlo obicno nije jednakog
intenziteta po cijeloj povrsini. I to je uzas za ozbiljan rad. No, netko se
privikne, netko ne.

Ali na kraju, kad su i graficari presli na LCD, koji su najduze vristali
protiv LCD-a, onda ....
disco
2009-01-10 12:38:51 UTC
Post by no_name
[...]
kuzi se a/v desync bez problema ako na to obracas paznju. ukoliko imas
nvidiu mozes i sam napravit slican eksperiment cak i ako ti oko ne kuzi
razliku (zato kombinacija ruke i mozga kuzi). u nvidia control panelu
iskljuci double/triple buffering i potrazi nesto u stilu "max
prerendered frames". ako stavis to na 0 input s misa/tastature koji se
procita sad u ovom trenutku ulazi u frame koji se odmah renda. kao
rezultat u nekom fps-u kamera se mice istog trena cim rukom pomaknes
misa. zatim stavi to u control panelu na 1, restartaj igru i trebao bi
vec lagano skuzit da slika lagira za pokretom ruke jer input kasni za
slikom (jedan frame je vec ranije rendan prije citanja ovog inputa).
zatim povecaj na 2 itd. sto dalje ides lag ce bit sve uocljiviji. jos
ako te prerendered frameove kombiniras s triple bufferingom i bluetooth
misem... kaos. sve su to redovi velicine par milisekundi no jedno se
zbraja na drugo i mozak registrira ukupan zbroj.

mozak je cudna biljka, ukoliko je zaokupljen necim onda ne primjecuje
nista osim toga. postoji par dokumentaraca koji su dotakli tu temu, od
onog kad hrpa ljudi predaje loptu pa ti brojis koliko je puta isla iz
ruke u ruku i <spoiler>ar xhmvf qn gv fr xebm pvwryv rxena cebfrgnb
pbiwrx bohpra h zrqiwrqwr bqvwryb</spoiler> preko onog gdje tvrde da
indijanci uopce nisu vidjeli kolumba sve dok nije dosao skroz do obale
cisto iz razloga sto nikad ranije u zivotu nisu vidjeli brod pa su ga
mozgovi jednostavno filtrirali iz slike dobivene pogledom na pucinu (2).
pa onaj kad su stimulirali ruku i centar mozga zaduzen za ruku pa je
ispalo da podrazaj mozga direktno ima delay, a podrazaj ruke nema
(logicno bi trebalo bit obrnuto) jer mozak ima sposobnost projicirat u
proslost (3). ima toga... anyway, ako ti je zanimljiva radnja u filmu
onda neces skuzit nista neobicno, a ako ti je dosadno onda pocnes brojat
frameove itd. ;)

(1)

(2) jbg, ne sjecam se naziva dokumentarca
(3) what the bleep do we know - the movie + down the rabbit hole
5 disc set

btw, imas i drugu stranu medalje od 100hz, postoje ljudi koje svaki put
kad ih izlozis tolikom refreshu pocne bolit glava vec nakon par minuta.
Post by no_name
Uostalom, kako ti
ljudi gledaju televiziju uopce? :-) Mora da je frustrirajuce gledati
osvjezavanje :-)))
toliko da ne mozes sam sebe prisilit gledat u taj slide show stroboskop.
na svu srecu, imamo lcdove aka dosta brze bljeskalice i plazme s
fenomenalnim plavim i zutim fluorescentnim obrisima oko dijelova slike u
pokretu. :)
--
"Destroy science and religion. Science would re-emerge exactly the same;
but not religion." - Penn Jillette, paraphrased
Dirtside, 2008-09-07
no_name
2009-01-10 14:40:18 UTC
Post by disco
Post by no_name
[...]
Dakle, ako ti obratis paznju, vidjeti ces razliku od 20ms? Bilo bi zgodno
pustiti ti neki clip i pitati te nakon gledanja koliki je drift. Cak mozda
10 razlicitih klipova, pa da kazes nakon gledanja svakoga koliko si
"izmjerio".
Post by disco
[...]
To, sto si opisao nema apsolutno nikakve veze sa a/v syncom, vec sa
bufferingom i necim drugim. Totalno druga tema. A/V sync je vezan uz clock.
Inace, da li ti na gore opisani nacin gledas TV?
Za pracenje synca se koriste totalno drugacije metode. Te metode ti mogu
dati konkretne brojke.
Post by disco
[...]
Give me a break. Nisi nikad ni cudoviste iz Loch Nessa vidio, pa da ti
recimo izroni na jezeru gdje se kupas, bilo bi panike kao u prici. I te kako
bi ti filter u piksi dobro radio.
Post by disco
[...]
I frameove mozes brojati? Gee, Clark Kent?
Post by disco
btw, imas i drugu stranu medalje od 100hz, postoje ljudi koje svaki put
kad ih izlozis tolikom refreshu pocne bolit glava vec nakon par minuta.
Cisto sumnjam da je to posljedica brojanja frameova ili mjerenja a/v synca
golim okom.
Dakle, superman ima bracu :-))
disco
2009-01-11 08:01:26 UTC
Post by no_name
[...]
20ms je 50 fps, brijem da je doable golim okom. ako ne 20ms onda 40ms
sigurno. stavi te klipove negdje na net pa cu ti javit za svaki da li
slika kasni, zvuk kasni ili su u syncu. imaj na umu da mi lcd monitor
ima samo 60hz pa nemoj preko toga. obecajem da necu varat.
Post by no_name
To, sto si opisao nema apsolutno nikakve veze sa a/v syncom, vec sa
bufferingom i necim drugim. Totalno druga tema. A/V sync je vezan uz clock.
ista stvar na drugi nacin. za oboje je zajednicko vrijeme, a to mozak
detektira bez bada. kao sto i sam kazes, vezano je uz clock, a na tebi
je odluka da li ces koristiti bioloski ili neki drugi.
Post by no_name
Za pracenje synca se koriste totalno drugacije metode. Te metode ti mogu
dati konkretne brojke.
ja ti ne mogu dat konkretne brojke u stilu "na ovom clipu ti zvuk kasni
za slikom 40ms" ali ti mogu rec da kasni ako skuzim da kasni.
Post by no_name
Give me a break. Nisi nikad ni cudoviste iz Loch Nessa vidio, pa da ti
recimo izroni na jezeru gdje se kupas, bilo bi panike kao u prici. I te kako
bi ti filter u piksi dobro radio.
samo ako vjerujes da stvarno postoji nellie. :)
ti ne vjerujes da se delay od nekoliko milisekundi moze detektirat golim
okom i zato ga i ne vidis. istina je da svako oko pa i tvoje vidi taj
delay, a mozak obradjuje samo mali dio informacija koje stizu s oka tj
filtrira sve sto smatra da je nebitno, znanstveno dokazano. tebi je iz
nekog razloga okom vidljiva greska u syncu nebitna, a s obzirom da ti
klijent pokazuje na nju, a ti je ne vidis... mozda se bavis krivim
poslom? ako vec radis s a/v syncom onda bi uvijek trebao trazit perfect
match, a ne onako preko qrca "ma dobro je, ne kuzi se".
Post by no_name
I frameove mozes brojati? Gee, Clark Kent?
amater. :)
mogu odokativnom metom za manje od sekundu odredit da li video materijal
ima 30 ili 60 fps kad se veci dio scene pomice. to je ono sto ljudima ne
ide u glavu jer tvrde da oko ne vidi iznad 30 fps. razlika izmedju 30 i
60 fps je nebo i zemlja. moras zmirit na oba oka da to ne vidis.
I think the mosquitoes have figured out how to hack into my net-work.
no_name
2009-01-12 10:38:26 UTC
Post by disco
Post by no_name
[...]
Ako govorimo o televizoru onda nije 50fps, vec 25fps. PAL ima 50 fieldova u
sekundi. Nauci razliku izmedju fielda i framea. No, to je ionako manje
bitno, jer drift nije vezan uz framerate.
40ms takodjer ne mozes vidjeti, jer je oko pretromo za tako nesto.
Jesi nadobudan, probaj i sa NTSC-om. Tamo je framerate 29.97.
Post by disco
Post by no_name
[...]
Ne razumijes da buffering daje konstantan drift koji je nekog reda velicine.
Kod A/V sync problema se sync sa vremenom razilazi (ukoliko ne postoji
hardversko ili softversko rjesenje).
Post by disco
Post by no_name
[...]
O tome ti govorim. Vidjeti ces ako je razlika recimo 120ms ili 200ms, ali
40ms neces vidjeti. Mozes jedino izmjeriti sa necim sto nije ljudsko oko.
Post by disco
Post by no_name
[...]
Okom se ne vidi razlika u syncu od 20ms. Osim toga, doticna vrijednost je
unutar EBU standarda.
Post by disco
klijent pokazuje na nju, a ti je ne vidis... mozda se bavis krivim
Ako netko kaze da mu se cini da vidi, a na upit da li je + ili - kaze "ne
znam", mislim da to govori da se radi o osobi slicnoj tebi.
Kad vec tvrdis da vidis razliku, moras biti u stanju reci da li je audio
ispred videa ili suprotno. Ako ne mozes to odrediti, onda je smijesno
tvrditi to. Tim vise ako nudis da se izmjeri, pa da pocnemo baratati sa
konkretnim vrijednostima.
Post by disco
poslom? ako vec radis s a/v syncom onda bi uvijek trebao trazit perfect
match, a ne onako preko qrca "ma dobro je, ne kuzi se".
Ja se nemam zasto baviti drugim poslom, ali bi ti mogao nauciti puno stvari
prije nego pocnes dijeliti takve savjete (kreni od field-frame termina).
Tim vise, sto pojma nemas cime se konkretno bavim.
Kada jednog dana pocnes raditi, shvatiti ces da te nitko ne placa za posao
preko kurca, osim ako ne zelis raditi u drzavnoj firmi i brojati papire. No,
tamo je doticna tema nebitna.
Post by disco
Post by no_name
[...]
Koja sekunda, ne budi smijesan. SD materijal ima ili 25fps ili 29.97fps. FYI
taj framerate nije izmisljen zbog ljudi poput tebe koji tvrde da vide kako
se dvije amebe seve, vec zato jer naponska mreza ima 60Hz u USA/Kanadi itd..
A kod nas ima 50Hz.
30fps je NTSC imao dok je bio crno-bijeli, ali danas ima 29.97fps (necu u
detalje zasto je to tako). PAL ima 25fps.
Da bi interlaced materijal bio gledan na progressive uredjaju, mora biti
deinterlacean prvo. Profi SD materijal nije progressive. A kako sam
spominjes frekvenciju osvjezavanja od 60Hz, film sa 60fps bi tesko bilo
gledljiv na monitoru bez tearinga ljudima koji imaju normalni vid. Da ne
govorim o ljudima koji imaju nadljudski vid o kojem ti pricas.
disco
2009-01-12 12:07:39 UTC
Post by no_name
Post by disco
Post by no_name
[...]
da to su poluframeovi kako ih volim zvati no ne pricamo o televizoru
nego o monitoru.
Post by no_name
40ms takodjer ne mozes vidjeti, jer je oko pretromo za tako nesto.
Jesi nadobudan, probaj i sa NTSC-om. Tamo je framerate 29.97.
sto je nista ako si ikad igrao nesto na 60 fps (60 frameova u sekundi,
ne poluframeova iliti fieldova).
Post by no_name
Post by disco
Post by no_name
[...]
jedno od takvih softwareskih rjesenja je droppanje frameova sto se vidi
s kilometra, dakle uociljivo je bez ikakvih instrumenata. isto kao sto
se cuje "click" kad player izbaci audio frame.
Post by no_name
Post by disco
Post by no_name
[...]
gle, netko tko je navikao na 100 fps vidi nepravilnost od 40ms bez
ikakvih problema.
Post by no_name
Post by disco
[...]
pa rekao sam ti, daj na binaries ili negdje stavi testne kratke clipove,
namjesti a/v desync na 0, +20, +40, -20, -40 ms i renameaj ih tako da ne
znam koji je koji. nek bude govor u kojem netko izgovara npr P (to mi je
sync point, ne mogu syncat na otvorena usta - npr A) ili neki predmet
udari u nesto i stvori buku. ja cu ti rec jel perfect sync, + ili - i
sto je tocno u plusu ili minusu. hell, mozda ti cak kazem i koliko
frameova je sto u +/-. s obzirom da se radi o tv materijalu (pal/ntsc)
to bi trebalo bit piece of cake s obzirom da sam naviknut na vise nego
duplo veci fps. ti jedini znas koji file ima koliki desync pa mi kasnije
kazes s kolikom tocnoscu sam "pogodio". necu varat jer i mene zanima
koliko tocno ms vidim i nije mi tesko priznat da sam u krivu kad sam u
krivu.

bez takvog testa ova diskusija nema smisla. ti mislis da ja pricam
gluposti, ja mislim da ti pricas gluposti i tako mozemo unedogled...
what's the point?
Post by no_name
Post by disco
[...]
znam samo ono sto si napisao. btw, ni ti nemas pojma... radim vec ohoho
godina.
Post by no_name
Post by disco
Post by no_name
[...]
da, da, topla voda...
Post by no_name
[...]
ajd da i ja tebi malo o toploj vodi... postoji vsync/vblank i to je sync
point bez obzira o kolikom se osvjezavanju radilo. ljudi igraju igre na
100hz crt-ovima s dovoljno brzim grafickama, ukljucenim vsyncom i nema
apsolutno nikakvog tearinga. vsync (tzv vertical retrace) je nastao jos
na crno-bijelim crt-ovima i zapocinje u trenutku kad elektronski top
zavrsi sa zadnjom linijom ekrana i dijagonalno se vraca iz donjeg desnog
kuta ekrana prema gornjem lijevom tj pocetku prve linije ekrana. za to
vrijeme graficka kartica ili neki drugi izvor video signala napravi swap
framebuffera tj prethodni frame zamjeni novim. dakle, dokle god je vsync
ukljucen nema sanse da ces vidjet ikakav tearing. tearing nastaje
iskljucivo nakon sto iskljucis vsync jer se novi frame iscrtava prije
nego sto je top zavrsio s prethodnim frameom pa top za vrijeme
iscrtavanja prethodnog framea pocinje iscrtavat novi i tocno na tom
mjestu na ekranu nastaje tearing. na monitoru s osvjezavanjem od 60hz
(60 punih slika u sekundi) s iskljucenim vsyncom i dovoljno brzom
grafickom mozes vidjet i 3 tearinga odjednom (graficka iscrtava 180 fps,
a monitor je ogranicen na 60 fps). vjerovao ili ne, tearing na 3 mjesta
se vidi najobicnijim ljudskim okom. naravno, to ne znaci da ljudsko oko
vidi 180 fps.

i dalje tvrdim da ljudi koji imaju normalan vid (me included) vide
daleko vise od 25/29.97 fps. to s nadljudskim vidom i supermanom si ti
napisao, a ne ja. moj vid se ni po cemu ne razlikuje od tvojeg ili
icijeg drugog. vjerojatno jedina razlika je sto su moje oci godinama
bile izlozene iscrtavanju od 100 fps pa zato vidim to sto vidim i zato
mi slika na crt tv-u treperi, a tebi ne.
--
Of all tyrannies, a tyranny exercised for the good of its victims may be
the most oppressive.~ C.S. Lewis
avandesande, 2008-08-06
Davorin Vlahovic
2009-01-10 11:34:06 UTC
Post by disco
Post by Davorin Vlahovic
[...]
Ko' prstom u pekmez - i neonke mi titraju :) Thumbs up ^_^
Julijan Sribar
2009-01-10 10:48:16 UTC
Post by Davorin Vlahovic
Imam ja bolje pitanje; je li moguce da ti to jednostavno ne vidis, tj. da
postoje ljudi koji vide takve stvari i da za takve nisu lcd-i koji ne kostaju
kao omanji auto?
Da nije problem gladjenjem rubova slova ("smoothing") na Windows-ima? Ja sam
na LCD-u na poslu primijetio da su slova prilicno mutna kada je uklucena ta
opcija (pa sam ju iskljucio). Na CRT-u doma i na LCD-u na laptopu ne
primjecujem neku razliku za slucaj kada je opcija ukljucena ili iskljucena.

Pozdrav,

Julijan
Sickboy
2009-01-08 21:44:42 UTC
Post by Tech
Jedno pitanje u svezi ovoga - jesu li po tvom saznanju bolji LCD monitori?
(mislim u smislu zdravlja ociju..)
U slučajevima kada ljudi ne znaju za refresh rate na pa im bude na 60 Hz
- jesu.
no_name
2009-01-08 21:54:22 UTC
Post by Tech
Jedno pitanje u svezi ovoga - jesu li po tvom saznanju bolji LCD
monitori? (mislim u smislu zdravlja ociju..)
U sluèajevima kada ljudi ne znaju za refresh rate na pa im bude na 60 Hz -
jesu.
LOL

Nije to CRT.
Sickboy
2009-01-08 22:11:00 UTC
Post by no_name
LOL
Nije to CRT.
E jebiga i mislio sam si da trebam malo opširnije napisati. Pa onda evo:
U slučajevima kada ljudi koji imaju CRT ne znaju za refresh rate pa
nesvjesno drže taj CRT na 60 Hz - LCD-i jesu bolji.
Leclerc
2009-01-09 08:40:51 UTC
Post by Tech
Jedno pitanje u svezi ovoga - jesu li po tvom saznanju bolji LCD monitori?
(mislim u smislu zdravlja ociju..)
ukratko, preporodio sam se. Naravno, to je subjektivni doživljaj mojih
očiju, praćen količinim bolova u glavi (kao i manjkom istih).

BTW,
CRT monitor na kojem sam do tada radio je imao refresh rate 105Hz

poydrav,
Black Knight
2009-03-14 11:38:32 UTC
Post by Tech
svelo na premorenost o=3Fiju, u kombinaciji s neonom, i CRT monitorima.
Jedno pitanje u svezi ovoga - jesu li po tvom saznanju bolji LCD monitori?
(mislim u smislu zdravlja ociju..)
apsolutno su bolji LCD monitori..

zajebi ove price sa skrolanjem, ko da 100% vremena samo skrolas.. iako
noviji LCDi imaju vrlo malo problema s tim, samo kad je tamna slika no
to je sasvim nebitno..

problem CRTa je nekonstantan fokus, jednostavno ne mozes dobiti da ti je
kompletna povrsina ekrana u fokusu, ili je sredina u fokusu ili rubni
dijelovi...

a gledati nefokusiranu sliku je realno katastrofa, ko da imas naocale
krive dioptrije.
Pimpinell@
posljedica prehlade, po meni ne treba ništa osim odmaranja i čekaja da prođe
Trtko
2009-01-10 08:42:57 UTC
Nisam sve postove citao, ali do peckanja dojde
ako nije dobro pode¹en refre¹ ekrana

Slika neprimjetno titra i to kasnije izaziva peckanje oèiju.
To bi mogao biti jedan od problema, a govorim iz iskustva.
s***@gmail.com