Nurse scheduling algoritam
(prestaro za odgovor)
Chupo
2016-12-15 07:30:00 UTC
Da li je netko mozda koristio pa moze preporuciti neki od programa za
planiranje smjena? Drugim rijecima trazim program ili source code
programa koji rjesava Nurse scheduling problem:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nurse_scheduling_problem

Vidim da takvih programa ima dosta:

http://tinyurl.com/huyutm6

a nisam ih nikad koristio pa je tesko odluciti koje isprobati.

Konkretan problem kojega bi trebalo rijesiti je kako rasporediti smjene
na 6 osoba od kojih svaka radi ukupno 5 dana u tjednu, na nacin da se
rad vikendom rasporedi ravnomjerno medju zaposlenicima.

Smjene su jutarnja, dnevna i vecernja tako da bi se trebali ravnomjerno
raspodijeliti i slucajevi kada netko radi vecernju pa odma iduci dan
jos i jutarnju smjenu.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama

Chupo
Vaso
2016-12-15 13:10:24 UTC
Post by Chupo
[...]
Rade po jedna u sihti?
Koliko sati traje smjena?
Ispada da nemaju dovoljan fond sati mjesecno?
--
Branko Vasiljev:
Vise se NIkada Nitko NECE Na Softveru
Obogatiti Kao g-din Bill Gates!!
Chupo
2016-12-15 13:45:10 UTC
Post by Vaso
Rade po jedna u sihti?
Koliko sati traje smjena?
Ispada da nemaju dovoljan fond sati mjesecno?
Ne radi se o medicinskim sestrama, pa cak niti o zenskim osobama :-)

Ime 'Nurse scheduling' je ime koje se u matematici obicno koristi kad
se govori o algoritmima rjesavanja takvog i slicnih problema, slicno ko
sta se zna na sta se misli kada se kaze 'Problem trgovackog putnika',
'Problem pusaca' itd.

Problem raspodjele smjena je inace problem NP klase kompleksnosti:

https://bs.wikipedia.org/wiki/NP_(klasa_kompleksnosti)

S obzirom da rjesavanje takvog problema nije nimalo trivijalno i da se
postupci za dobivanje rezultata proucavaju desetljecima, postoji cijeli
niz algoritama koji ukljucuju heuristicki, Simulated annealing
algoritam (simulirano kaljenje), Novel Binary Particle Swarm
Optimization, geneticke algoritme itd.

Ako mislis da je zbog toga jer su zadani uvjeti jednostavi automatski i
algoritam za rjesavanje problema raspodjele smjena jednostavan, onda se
na primjeru problema trgovackog putnika uvjeri da zadatak kojega je
postaviti jako jednostavno moze biti itekako kompleksan kada ga treba i
rijesiti:

https://sr.wikipedia.org/wiki/Problem_trgova%C4%8Dkog_putnika

Ovdje recimo mozes vidjeti rjesavanje 'Nurse scheduling' problema
pomocu genetickog algoritma:

http://tinyurl.com/jbg22ot

Chupo
Vaso
2016-12-15 15:11:25 UTC
Post by Chupo
Post by Vaso
Rade po jedna u sihti?
Koliko sati traje smjena?
Ispada da nemaju dovoljan fond sati mjesecno?
Ne radi se o medicinskim sestrama, pa cak niti o zenskim osobama :-)
Whatever, moja pitanja i dalje stoje!
Koliko osoba u sihti?
Radi li se po 8 sati ili 12-24 tehnika?
Kizo
2016-12-15 21:00:30 UTC
Post by Vaso
Post by Chupo
Post by Vaso
[...]
Objašnjeno na 2 mjesta "što je pjesnik htio reći" - a ti, Vaso, nikako
da skužiš poantu ?!

Hmm... hoces li i u ovom threadu otvoriti "Pandorinu kutiju" (započeti
trolanje)? ;-)
Vaso
2016-12-15 23:43:42 UTC
Post by Kizo
Post by Vaso
Post by Chupo
Post by Vaso
[...]
Svakako! Ako ne zna nama 'zdravo seljacki' objasniti problem,
cisto sumnjam da ce uspjeti BILO koji program natjerati da mu to
izracuna! LOL
Dario
2016-12-15 16:08:02 UTC
Post by Chupo
[...]
O nešto zanimljivo. Nedavno se time bavio, ali pregovori nisu završili ok.
U socijalizmu ja sam bio pripravnik i radilo se četvero-brigadno. Da
dana prva, dva dana druga i dva dana treća smjena. Nakon toga dva dana
slobodan.
I nitko nije imao vikend nego dva slobodna dana kad ti padnu.
Vaso
2016-12-16 00:09:06 UTC
Post by Dario
Post by Chupo
[...]
I to je valjda(?) bila ova shema s 4 osobe
( broj se odnosi na po dva dana):

1-2.dan: 1 - 3 4
3-4.dan: 1 2 - 4
1 2 3 -
- 2 3 4
1 - 3 4
1 2 - 4
1 2 3 -
Plus jos eventualne varijacije unutar dana!
--------------------
Pa kaze za Chupu:
Cini mi se da njegova shema nece bas ici!
Za po jednu osobu u shifti ima PREVISE osoba, a za dvije PREMALO.

A ako misli neke divlje kombinacije,
programi bi mogli poceti bacati BSOD-e! LOL
Dario
2016-12-16 09:42:40 UTC
Post by Vaso
Post by Dario
Post by Chupo
[...]
Fali ti udarničko razmišljanje kako organizirati 500 do 1000 radnika.
To je bilo ovako:

Ja radio:
ponedjeljak 6-14
utorak 6-14
srijeda 14-22
četvrtak 14-22
petak 22-6
subota 22-6
nedjelja slobodna
ponedjeljak slobodan
utorak 6-14

i tako dok ne poludiš i kreneš pisati po grupama

Za ono što Chupu probao sam primijeniti
http://www.asctimetables.com/timetables_hr.html
Vaso
2016-12-16 10:03:17 UTC
[...]